Виховна робота

      Виховна діяльність школи  спрямована на реалізацію Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, державних національних програм, Міністерства наказу № 1243 від 31.10.2011р. «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». Проблема, над якою працював колектив: «Національно-патріотичнне виховання молоді». Головна увага приділялась формуванню громадянина – патріота України, створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування засад здорового способу життя.

     Виховання учнів в сучасній школі здійснюється в контексті національної і загальнолюдської культури, охоплює весь навчально-виховний процес, ґрунтується на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднує інтереси особистості, суспільства, держави і нації. Система виховної роботи школи покликана допомогти дитині визначити не лише ким бути, а, головне – як жити, як облаштувати життя, обрати режим інтелектуального, емоційного навантаження. Важливою метою є створення умов для розвитку та самореалізації особистості громадянина України.

     Протягом 2016 - 2017 навчального року в школі працювала дитяча організація «Краяни». Яка має два підрозділи: «Країна Барвінкова» (об,єднає учнів 1-4 класів) і «Країна Веселкова»(об,єднає учнів 5-9 класів). Учнівська рада школи разом з педагогом-організатором проводить перевірку стану підручників, слідкують за чистотою в класних кімнатах, організовують участь класів в конкурсах, координують мандрівку Країною Барвінковою по маршрутних станціях Історична, Казкова, Навчально-пізнавальна, Трудова, Екологічна, Пісенна, Творча. При перебуванні на станції Історичній учні знайомились з історією України, її державними символами, традиціями. Перебуваючи на станції Казковій учні проводили літературні читання «Казки народів світу», проводили інсценізацію казок «Івасик-телесик», «Ходить гарбуз по городу», проводили виставку ілюстрацій до улюблених казок. Перебуваючи на станції Пізнавальній учні проаналізували стан навчання, приймали участь у конкурсах, змаганнях. На кожній станції діти брали активну участь у конкурсах, виставках, трудових десантах.

  До складу учнівської ради  «Лідер» входять такі центри:

-Центр дисципліни і порядку;

-Навчально-пізнавальний центр;

-Центр культури і естетичного виховання;

-Центр спорту і здорового способу життя;

-Центр «Дозвілля»

-Євро клуб «Веселка»

    Голова учнівської ради та керівники центрів обираються із лідерів учнівських колективів. Учнівська рада розглянула та вдосконалила маршрут подорожі Веселковою Країною, перебуваючи на кожному кольорі веселки учні виконували різноманітні завдання. Кожен клас набирав бали і заносив їх у зведену таблицю, в результаті чого і було обрано переможця серед класів. Так червоний колір — це любов до науки, учні декламували вірші, знайомились із творчістю письменників України, пробували власні сили у віршуванні.      Оранжевий колір — «усміхнись», учні готували гумористичний концерт до Дня Сміху, організували виставку сатиричних малюнків, дружніх шаржів. Блакитний колір — «успіх та удача», було проведено «Веселі старти» , учні взяли активну участь в спортивних змаганнях з футболу, настільного тенісу та шашок, у історично-спортивній естафеті «Козацької слави будьмо достойні». Синій колір — «Думай і твори» , проведено конкурс на кращу логічну задачу, ребус, історичний кросворд, літературний конкурс «Моя Батьківщина». Жовтий колір — «Формула життєвого успіху»: твір на тему «Хто, якщо не я?..». Зелений колір — «ЕКО» (екологія, комфорт, оздоровлення ) : проведено конкурс «Дорожні природоохоронні знаки», акції «Первоцвіт». Фіолетовий конкурс —  «Таємниці всесвіту», конкурс «Невідоме про відоме», «Сім чудес світу». Проведення різноманітних заходів в рамках подорожі згуртовує учнівські колективи, робить навчання в школі цікавішим.

Реалізацію  Концепції  національно-   патріотичного виховання  в школі Нормативну базу щодо патріотичного виховання учнівської молоді складають:

– Програма патріотичного виховання учнівської та студентської

молоді в навчальних закладах України, затверджена спільним наказом

Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України,

Міністерства внутрішніх справ України від 21.10.2013 № 1453/716/997;

– «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх

навчальних закладів», затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 31.10.2011 № 1243;

– Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, схвалена Указом Президента України від 25.06. 2013 № 344;

– Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України»;

– Концепція допризовної підготовки та військово-патріотичного виховання молоді, схвалена Указом Президента України від 25.10. 2002 № 948 (зі змінами);

– Концепція національно-патріотичного виховання молоді, затверджена наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту, Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України, Міністерства культури і туризму України від 27.10. 2009 № 3754/981/538/49 (зі змінами).

   З метою реалізації Концепції національно-патріотичного виховання молоді, затвердженою наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту, Міністерства освіти і науки України від 27.09.2009 №3754/981/538/49 у системі освіти створено цілісну систему національно-патріотичного виховання.                                                                                                                              Нинішня політична ситуація в країні вимагає від педагогів, батьків, громадськості особливого ставлення до питання національно-патріотичного виховання молоді. На вимогу часу наказом Міністерства освіти і науки України від 27.10.2014 №1232 затверджено план заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді. На виконання вищезазначеного наказу у план виховної роботи школи вносяться зміни та доповнення з урахуванням сучасних вимог. Нині в школі оформлено стенди з національною символікою.  Кожна лінійка, кожен виховний захід, розпочинаються з підняття Державного Прапора України та виконання Державного Гімну України, систематично проводяться заходи (тематичні виставки, виховні години, учнівські  конференції) з вивчення історії та культури України, організовано функціонування постійно діючих  тематичних виставок, що ілюструють становлення та розвиток української державності. Педагогами школи проводяться виховні години: «З Україною в серці», «Вчимося бути громадянами», «Пізнаємо Україну», «Рідний край», «Історія держави і права України», «Державні і народні символи України».

Успішній реалізації завдань щодо виховання у дітей духовних і моральних цінностей сприяють позакласні заходи, що є основою національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в позаурочний час.

Вихованню патріотичних почуттів учнівської молоді сприяє й участь у всеукраїнських та міжнародних конкурсах:  Всеукраїнському конкурсі уч­нів­сь­кої творчості, присвяченому Шевченківським дням; Всеукраїнському конкурсі учнівської твор­чос­ті, Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яци­­ка; Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Та­ра­са Шевченка та у багатьох інших.

Важливим чинником національно-патріотичного виховання дітей  є  робота зі збереження народних звичаїв та обрядів українського народу. Цьому сприяють традиційні заходи «Великодні свята».

Відповідно до річного плану роботи школи та планів класних керівників  в школі було заплановано і проведно такі заходи  з питань національно-патріотичного виховання